loading...
علم نوین روز
هانیه بازدید : 49 چهارشنبه 02 شهریور 1401 نظرات (0)

یکی از بهترین و کم خطر ترین راههای بهبود نعوظ مردانه تغذیه میباشد، شما میتوانید در این حالت به طبیعی ترین و گیاهی ترین شکل ممکن غدد جنسی خود را فعال نگه دارید.

فارق از اینکه ممکن است ریشه های ضعف نعوظ شما بر اثر حوادث و بلایای ناخواسته و یا مشکلات عصبی بوده باشد ما سعی داریم لیستی از خوراکی ها را برای آن دسته از افراد عادی نشان دهیم که احساس میکنند قدرت نعوظ و البته پایداریه آن تحث تاثیر قرار گرفته و در این راه اختلالاتی بوجود آمده است.

با هادی طب همراه شوید تا بصورتی گذرا با این خوراکی های خوشمزه آشنا شوید.

هندوانه، کدو تنبل، خیار

یک مطالعه در سال 2011 که در مجله Urology منتشر شد، 24 مرد را که ال سیترولین و دارونما مصرف کرده بودند مورد ارزیابی قرار داد و “سختی” نعوظ آنها را ارزیابی کرد. زمانی که مردان مکمل را مصرف کردند، نعوظ سخت‌تر از زمانی که دارونما مصرف کردند، ارزیابی شد. غذاهایی که حاوی سطوح بالایی از ال سیترولین هستند عبارتند از هندوانه، کدو تنبل و خیار.

بوقلمون، مرغ، بادام زمینی، سویا

یک متاآنالیز در سال 2019 که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد به این نتیجه رسید که آرژنین برای بهبود نعوظ خفیف تا متوسط ​​مفید است. غذاهای سرشار از آرژنین عبارتند از: بوقلمون، مرغ، بادام زمینی و سویا. یک نکته در مورد این دو بخش اول: به خاطر داشته باشید که چند برش هندوانه یا یک مشت دانه سویا به طرز جادویی نعوظ شما را تغییر نمی دهد. مایکل اینگبر، دکتر می‌گوید: «بیشتر مکمل‌های ارائه‌شده در این مطالعات برای اختلال نعوظ شامل غلظت‌های بالایی از ال سیترولین و آرژنین بودند، بنابراین بعید است که خوردن چند خیار یا یک هندوانه کامل منجر به نعوظ سخت شود». یک متخصص اورولوژی و اوروژنیکولوژیست در Garden State Urology.

بهبود نعوظ مردانه با اسفناج، آروگولا، کرفس

اینگبر می گوید: «اکسید نیتریک یکی از عناصر کلیدی در ایجاد نعوظ خوب است. جریان خون به اندام تناسلی را افزایش می دهد و برای بهبود نعوظ ضروری است. بسیاری از درمان‌های پزشکی موجود در حال حاضر روی این موضوع تمرکز دارند.» غذاهایی که می توانند اکسید نیتریک را افزایش دهند عبارتند از اسفناج، آرگولا و کرفس.

بهبود نعوظ قوی با قهوه

بر اساس مطالعه ای که بر روی بیش از 3700 مرد از مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در هیوستون انجام شد، قهوه صبح شما ممکن است زندگی جنسی شما را بهبود بخشد. کسانی که معادل 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می نوشند – بین 170 تا 375 میلی گرم (میلی گرم) کافئین – نسبت به مردانی که فنجان جو را حذف می کنند، کمتر احتمال دارد مشکلات نعوظ (ED) را گزارش کنند. چرا؟ نویسندگان این مطالعه توضیح می‌دهند که کافئین مجموعه‌ای از اثرات را در بدن شما ایجاد می‌کند که به شریان‌های آلت تناسلی شما کمک می‌کند تا آرام شوند و جریان خون افزایش یابد و اثری مشابه داروهای ED مانند ویاگرا ایجاد کند.

سالمون، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده

محققان ایتالیایی دریافتند که سطح D ناکافی ممکن است خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهد. محققان می گویند وقتی ویتامین D کافی دریافت نمی کنید، رادیکال های آزاد تولید می کنید که اکسید نیتریک را در بدن کاهش می دهد، ترکیبی که به عملکرد رگ های خونی شما کمک می کند. بدون آن، رگ های خونی شما نمی توانند شل شوند و از جریان خون به آلت تناسلی شما جلوگیری می کنند.

حتما بخوانید سختی نعوظ با مگنارکس پلاس

پسته، بادام، گردو

به یک میان وعده نیاز دارید؟ محققان ترکیه ای پیشنهاد می کنند آجیل را انتخاب کنید. پس از اینکه 17 مرد مبتلا به ED به مدت سه هفته 100 گرم پسته خوردند، همه آنها بهبود قابل توجهی در عملکرد نعوظ، توانایی ارگاسم، میل جنسی، رضایت جنسی و شادی کلی در زندگی خود گزارش کردند. به عنوان یک امتیاز، همه آنها HDL یا کلسترول “خوب” بالاتر و LDL یا کلسترول “بد” کمتری داشتند. به گفته محققان پسته حاوی مقدار زیادی اسید آمینه است که اکسید نیتریک را در بدن شما تقویت می کند. و مانند بادام، گردو، و اکثر آجیل های دیگر، آنها منبع عالی از چربی های سالم هستند که برای قلب و در نتیجه آلت تناسلی شما مفید هستند

حتما بخوانید راست کننده فوری مردانه مکس پاور

زغال اخته و پرتغال برای بهبود نعوظ موثر هستند

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تنها 13 درصد از آمریکایی ها به اندازه کافی میوه می خورند. اشتباه بزرگ: خوردن مقدار کافی از غذاهای مناسب می تواند برای بهبود سلامت جنسی شما معجزه کند.

در یک مطالعه 10 ساله بر روی بیش از 25000 مرد، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که مردانی که غذاهای مملو از فلاونوئیدهای خاص – آنتوسیانین ها، فلاونون ها و فلاون ها – می خورند، در مقایسه با مردانی که به اندازه کافی از آنها نمی خورند، در معرض خطر ED کمتری قرار دارند. این اثر به ویژه در میان افراد زیر 70 سال قوی بود. در واقع، مردانی که چند بار در هفته از غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند زغال اخته، توت فرنگی، سیب و مرکبات استفاده می کردند، در مقایسه با افرادی که کمتر آنها را مصرف می کردند، 9 تا 11 درصد خطر ابتلا به بیماری عضلانی را کاهش دادند. محققان حدس می زنند که فلاونوئیدهای موجود در این غذاها ممکن است با شل کردن شریان ها به بهبود سلامت رگ های خونی شما کمک کند.

حبوبات، غلات کامل، روغن زیتون

از آنجایی که رژیم مدیترانه ای برای قلب شما مفید است، واقعاً جای تعجب نیست که ممکن است برای آلت تناسلی شما نیز مفید باشد. بیماری قلبی در واقع یکی از شایع ترین علل ED است. هنگامی که پلاک در رگ های خونی شما شروع به ایجاد می کند، آنهایی که در آلت تناسلی شما هستند اولین کسانی هستند که مسدود می شوند. بنابراین، برای آزمایش واقعی فواید این رژیم، محققان ایتالیایی 35 مرد را با ED و سندرم متابولیک – گروهی از عوامل مرتبط با مشکلات سلامت قلب – در بشقاب‌های خود پر از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی کردند. 30 مرد دیگر مبتلا به سندرم متابولیک رژیم غذایی کنترلی را دنبال کردند. پس از دو سال، حدود یک سوم از مردانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند، عملکرد جنسی طبیعی خود را به دست آوردند و سطوح پایین تری از التهاب را در بدن خود مشاهده کردند.

فلفل، هلو

بر اساس تحقیقات انجام شده در واحد پزشکی دانشگاه تگزاس، ویتامین C برای اسپرم سالم کلیدی است. در این مطالعه، محققان 75 مرد را که همگی سیگاری های شدید با کیفیت مایع منی ضعیف بودند، به سه گروه تقسیم کردند. یک گروه 200 میلی گرم ویتامین C، گروه دیگر 1000 میلی گرم و گروه آخر دارونما مصرف کردند.

پس از چهار هفته، گروه 200 میلی گرمی کیفیت اسپرم خود را تا 15 درصد بهبود بخشید، به این معنی که آنها نه تنها تعداد اسپرم بیشتری داشتند، بلکه اسپرم آنها می توانست به طور موثرتری شنا کند و مدت طولانی تری نیز زنده بماند. علاوه بر این، گروه 1000 میلی گرمی بیش از دو برابر آن را 40 درصد افزایش داد. به گفته محققان، به نظر می رسد ویتامین C از DNA اسپرم شما در برابر رادیکال های آزاد آسیب زننده سلول محافظت می کند.

این مهم است، زیرا اسپرم آسیب دیده ممکن است توانایی شما برای باردار شدن را در زمانی که آماده بچه دار شدن هستید، مختل کند. مؤسسه ملی بهداشت پیشنهاد می کند که حداقل 90 میلی گرم و بیش از 2000 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف نکنید. در حالی که شرکت کنندگان در مطالعه مکملی را مصرف کردند، شما به راحتی می توانید دوز روزانه خود را از طریق غذاهای غنی از ویتامین C دریافت کنید، که همیشه بهترین گزینه برای شماست. البته پرتغال واضح ترین انتخاب است، اما فلفل زرد، هلو و اسفناج منابع عالی ویتامین C هستند.

 

تهیه شده در گروه پزشکی داروخانه هادی طب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 981
  • بازدید کلی : 3,324